dissabte, 23 de febrer del 2008

EXCURSIÓ AL MOLÍ DEL SALT
VALL DE LA LLOSA
Nivell: Molt fàcil
És una excursió molt apropiada per a realitzar amb nens. L'aproximació la fem en cotxe des de Prullans. A la sortida de l'hotel prendrem la carretera que fa pujada direcció a Ardòvol. Seguim conduint fins a Coborriu de la Llosa. Passat el poblet la carretera baixa de manera molt pronunciada cap al fons de la vall. Quan trobem el riu de la Llosa aparquem el cotxe. Aprximadament 10-15 minuts de cotxe.
Travessem el pont a peu i veurem els senyals rojos i blancs del Camí dels Bons Homes. Seguim el camí riu amunt.
El camí transcorre paral.lel al riu de la Llosa i és molt agradable durant tot l'any. Segurament és més impressionant a la primavera en època de desgel i a la tardor per la gran quantitat d'arbres caducifolis que ens ofereixen tota una simfonia de colors.
Caminarem uns dos kilòmetres i arribarem a un pont de fusta. Des del pont tenim una panoràmica impressionant del Salt d'aigua amb l'antic molí a la part superior.
L'aproximació al salt d'aigua es fa just abans de creuar el pont endinsant-nos cap a la cascada. A qui li agradi l'aigua fresca hi ha una bona piscina natural per a banyar-s'hi. Els més agosarats poden creuar el pont de fusta i si fan l'aproximació des de l'altra banda es podran apropar a la cascada i saltar dins l'aigua (hi ha possibiliat de saltar de 2m o d'uns 6m). La piscina és prou profunda com per tirar-se de peus.
Qui desitgi continuar podrà anar seguint el camí dels bons homes cap a Can Jan, les restes del Castell, la Farga, i els prats alpins de Prat Xuixerà.

Anònim ha dit...

Estem pensant de pujar a la zona el darrer cap de setmana de maig i voldríem saber si aquesta excursió és difícil de fer amb un cotxet ja que venen un parell de nens de 2 anys i no crec que aguantin tota l'estona caminant. Per cert, la durada total de la passejada, quina seria?
Moltes gràcies.

Sra Amparo,
És una excursió molt fàcil d'uns dos quilòmetres i anant amb nens, d'una mitja hora caminant. És una distància que poden aguantar bé. Hi ha clients que hi han anat amb cotxets si tenen les rodes una mica grans i només el tram final té alguna dificultat per als cotxets. El mes de maig és preciós d'anar-hi doncs hi baixa molta aigua i està ple de flors.
Al nou servei de Punt Actiu disposem d'una motxilla per a portar-hi nens que els podem deixar.