dissabte, 28 de març del 2009

HEM GUANYAT EL PREMI A LA MILLOR EMPRESA

Hem guanyat el premi a la millor empresa lliurat per la Cambra de Comerç de Lleida.

Ens serà lliurat el 24 d'abril en una gala a la ciutat de Lleida.

Principalment ens ha estat lliurada per la nostra llarga experiència però també per ser uns innovadors. Us indiquem quines són les nostres principals innovacions:

Un dels objectius que hem tingut des de fa molts anys al nostre grup és de ser uns pioners. De ser innovadors segons termes actuals.

És per això que sempre hem volgut crear productes, utilitzar les TIC,etc...

Malgrat que aquesta és una filosofia que s’aplica en tots els àmbits de l’empresa els podem resumir en uns grans blocs:

INNOVACIÓ EN NOVES TECNOLOGIES

- Des del 1996 tenim pàgina web i correu electrònic
- Tenim uns socis tecnològics, l’empresa SEMIC i MASTERASP
- Fa anys que tenim sistema de reserves on-line però ara a més tenim reserves a temps real directes al nostre sistema de gestió
- Tenim lector de documents per als check-in
- Tenim una barrera d’accés al càmping lligada al sistema de gestió
- Tenim sistemes de control de temperatures, encesa i apagats de calefaccions a tots els allotjaments del grup
- Sistema de control de presència dels treballadors per empremta digital
- A la cuina utilitzem la cuina al buit


INNOVACIÓ EN ENERGIES RENOVABLES

L’ICAEN (Institut de l’Energia ) ens utilitza com a exemple a seguir pel que fa a gestió i utilització d’energies renovables. Explicaré més abastament aquest tema en l’apartat de medi ambient d'un nou post però cal destacar que fa més de 25 anys que utilitzem l’energia solar en el Càmping la Cerdanya.


INNOVACIÓ EN NOUS PRODUCTES

L’anàlisi de les necessitats dels nostres clients ens porta a redissenyar contínuament els nostres productes.

De quan van fundar els avis les nostres empreses les necessitats dels clients han canviat molt i ara ja estan canviant no any a any sinó dia a dia. Ara els clients tenen unes vacances molt fraccionades. Amb la crisi actual s’han reduït molt els dies de vacances i les expectatives són molt altes. Els clients volen fer moltes coses en poc temps i per això necessiten molta informació. És per això que nosaltres hem creat diversos productes innovadors:

- Miniclub el Follet Cerdà amb servei de guarderia – Per a les famílies amb nens el més important és realitzar unes vacances actives però que els pares també tinguin els seus moments de tranquil•litat. El Follet els dóna aquesta solució
- Instauració del Buffet de Muntanya – Gran varietat de menjars, trones i coberts especials per als nens, plats vegetarians, dietes sense glúten (estem recomanats per l’associació Celíacs de Catalunya)
- Punt Actiu – El nostre nou servei per tal d’orientar als clients sobre les activitats que poden realitzar tant les organitzades per nosaltres com les que poden fer en la zona.
- Tenim cura de les atencions – Les nostres empreses s’han anat fent gran però en preocupa molt no perdre la idea de familiaritat. Per això rebem els clients els divendres amb un còctel de benvinguda, organitzem excursions gratuïtes, fem festes i espectacles per als clients, al restaurant de l’hotel de tant en tant tenim acordionistes que toquen música del Pirineus, etc.
- La Granja del Parc d’Activitats – Veiem la necessitat de la gent que viu a ciutat de conèixer els animals de granja i d’interactuar amb ells. És per això que ens vam decidir a muntar una granja zoològica i està tenint un gran èxit.
- Durant l’any anem fent paquets que mostren la cultura popular pirinenca. Així fem caps de setmana temàtics en què els nostres clients poden gaudir de demostracions de gossos d’atura amb un ramat, visites del romànic, danses del Pirineu, visites guiades per un pagès que els explica diferents assumptes de la cultura rural, sortides guiades per conèixer els bolets, etc,
- Cerdanya Màgica – El nou projecte per a aquest any que explicarem en un altre post i que segurament és dels més innovadors que hem fet fins ara.


INNOVACIÓ EN LA COMERCIALITZACIÓ

La utilització de noves tecnologies ens ha permès pràcticament prescindir d’intermediaris per a la comercialització. Les agències de viatge no suposen ni un 2% de la facturació del grup.

Invertim molt de temps en tenir una web molt dinàmica. Pràcticament a diari es produeixen canvis en la nostra web que utilitza tecnologia WEB 2.0. És una web dinàmica, interactiva (els clients poden deixar opinions, explicar experiències, penjar vídeos i fotos de les seves estades), disposa de webcam, blog, notícies....

Una altra innovació és la utilització dels recursos web 2.0 per fer accions concretes per arribar a segments de mercat molt específics.

Així utilitzem Google Adwords, Facebook, cercadors de blogs, el nostre propi blog corporatiu, etc... I amb un seguiment del Google Analytics podem saber els resultats d’aquestes campanyes al moment.

Per exemple, per dirigir-nos als Motards d’alemanya hem creat un producte motorbike friendly amb unes rutes GPS que oferim gratuïtes als clients. Per arribar a aquests clients específics d’alemanya utilitzem:

1) A la nostra web hi ha un apartat específic per a motoristes. Expliquem els nostres serveis pensats específicament per a ells i es poden descarregar les rutes GPS que els oferim.

2) Tenim uns anuncis de Google Adwords específics per a motoristes i que es visualitzen amb textos específics en alemany amb paraules clau lligades al món de la moto. Apareixent en webs relacionades amb el món de la moto, etc..
El link sempre va directament cap a l’apartat de motos i en alemany

3) Mitjançant el Facebook cerquem clubs d’amics de la BMV de la Harley Davidson, etc... Ens fem membres dels grups i els expliquem els nostres serveis.

4) Fem un seguiment també de blogs específics d’aquests grups i fem posts sempre explicant-los els nostres serveis específics així com uns descomptes especials si s’imprimeixen aquesta oferta de manera que així no es molestin.


5) Fem el seguiment de la campanya mitjançant el Google Analytics

6) Aquest blog mateix també n'és un exemple.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Muchas Felicidades !!