dissabte, 15 d’agost del 2009

DISCURS 15 AGOST 2009





Bon dia,

Avui a l’hotel Muntanya estem de Festa com cada 15 d’Agost des de fa qui sap quants anys. La festa està lligada a dos esdeveniments, per una banda per celebrar l’onomàstica de la meva padrina, la fundadora de l’Hotel, i per l’altra per procedir a l’entrega dels premis del torneig de petanca.

Ja el meu padrí va iniciar una altra tradició que és adreçar-los unes paraules a tots vostès.

L’any passat vaig fer una reflexió de com poden afectar els canvis dels comportaments en les vacances al nostre estimat concurs i aquest any vull reprendre la mateixa temàtica però per explicar com afecten aquests canvis en l’evolució de l’hotel.

I és que tot canvia a un ritme vertiginós, les vacances s’han fraccionat, les estades s’han reduït en poc temps del 10-15 dies als 4-5 dies de mitjana, les reserves es fan a última hora i a sobre ens trobem immersos en una profunda crisi.

Fins fa poc als clients els era suficient a l’estiu, fer petar la xerrada al jardí i fer alguna excursió pel seu compte de tant en tant. No teníem ni piscina, ni bany a les habitacions, ni calefacció. Al restaurant oferíem un sol menú sense poder escollir, no teníem Miniclub ni babyclub ni animació, no oferíem excursions guiades, etc.... Però el que oferíem en aquell moment era un paisatge idíl•lic, un ambient agradable, un tracte cordial, oferíem el suficient per aconseguir que els nostres clients marxessin contents i volguessin tornar un any rere l’altre.

Però la societat en 62 anys ha canviat moltíssim i si nosaltres no haguéssim fet cap canvi ja faria molts anys que hauríem hagut de tancar. No ha estat així. Vam apostar per fer un hotel d’atencions i de sensacions. I vam adquirir un compromís d’oferir cada any algun nou servei per tal que molta gent pogués gaudir de la vista al Cadí i del nostre hotel. De mica en mica, sense parar. En èpoques de vaques flaques i en èpoques de vaques grasses. Darrere cada canvi, hi ha hagut el temor de que a algun dels nostres clients habituals no els agradés. Però arriscant-nos a tirar sempre endavant. Així vam fer la piscina, vam fer el bufet, vam forjar un paradís per als nens, vam incorporar animació, etc, etc.

Aquest any hem rebut el premi a la millor empresa turística ofert per les Cambres de Comerç de Lleida i ens l’han concedit per ser una empresa innovadora i per la nostra oferta de qualitat.

Volem seguir essent una empresa innovadora i volem seguir oferint uns serveis de qualitat, aquesta és la nostra vocació. Som conscients que aquests canvis no agraden sempre a tothom o que hi a qui no li interessi gaudir-los i els agraïm que malgrat això segueixin venint any rere any.

I vull aprofitar per anunciar-los que en aquest sentit i perquè un hotel amb tots aquests serveis no es pot aguantar econòmicament només omplint a l’estiu i els ponts, tenim un projecte ambiciós de cara a l’any vinent. Esperem que les circumstàncies econòmiques negatives no ens evitin de tirar-lo endavant.

El projecte passa per construir un centre Spa i esportiu en l’espai on ara hi ha la piscina exterior i el pàrking soterrani:
• Ampliarem el jardí i ho aconseguirem cobrint una part de la superfície de la piscina exterior. Aquest nou jardí serà una zona amb un ambient de tranquil•litat tot convertint-se en un mirador de la Serra del Cadí
• La piscina exterior tindrà una cúpula mòbil que ens permetrà tenir aigua climatitzada tot l’any estant descoberta quan faci bo i coberta quan faci mal temps.
• Farem una zona SPA amb saunes de diferents tipus, camí de sensacions, temple de dutxes, tepidàrium, etc...
• Farem una zona de tractaments i massatges
• Farem un gimnàs molt més gran que l’actual
• Tindrem una nova sala polivalent en principi encarada a oferir cursos de ioga, aeròbic, dansa del ventre.....
• Tindrem una pista de pàdel
• Acabarem el pàrking interior

Estem en un món molt competitiu, molt estressant i necessitem que en les nostres vacances cada vegada més curtes, tinguem temps per desconnectar. La bona cuina, les excursions i el paisatge són molt importants però també ho és cada vegada més la cultura del benestar. Esperem que amb aquesta inversió puguem tenir una millor ocupació tot l’any i poder seguir fent que la seva estada sigui extraordinària.

Dit això vull expressar la satisfacció que tenim tots pel fet del repunt del concurs de petanca. La participació infantil ha pujat molt i per tant, crec que tenim una molt bona cantera.
Aquest concurs està totalment organitzat per clients i per tant, crec que tothom ha de fer un fort aplaudiment per agrair-los tot l’esforç i sacrifici que han fet aquests dies. Aguantant el sol i la pluja, estant arbitrant des del primer partit fins a l’últim. Preparant les pistes per tal que tot quedi apunt. Tots sabem qui són perquè sempre han estat aquí. Un fort aplaudiment per a ells....

Prullans, 15 d’Agost de 2009