És un honor per mi poder parlar
en nom de la
família Isern-Casanovas amb les quatre generacions aquí
presents i vull destacar la presència de la meva padrina, la Maria Teresa Isern
Planas, fundadora de l’hotel i a qui m’agradaria que li dediquéssim un fort
aplaudiment.
Per tal de poder-los explicar què
és el Cerdanya Resort i totes les seves instal·lacions i vocació de servei, és
inevitable mirar enrere i veure quins són els nostres orígens.
Ens trobem en la postguerra quan
el Josep Casanovas i Marginet, cabaler de la Torre ha de marxar de Prullans per a guanyar-se la vida. Va a treballar als
magatzems Jorba de Manresa però no pot deixar de pensar en Prullans i en la
serralada del Cadí ni un sol dia. Ell explica amb tot detalls el paisatge del
seu poble als seus companys, finalment torna a Prullans d’enyorança. Allí
coneix a una jove de Martinet filla de la Fonda Pirineus ,
la Maria Teresa Isern
i Planas amb qui es casarà. I entre els dos sorgeix el projecte de realitzar un
hotel per tal d’oferir a la gent la possibilitat de gaudir del paisatge de
Prullans.
Amb la misèria de la postguerra van recollir les pedres d’una antiga fàbrica de llana i anant al bosc a buscar la fusta van construir el primer edifici de l'Hotel Muntanya, era el 1944 però no serà fins al 1947 després de néixer la seva primera filla,
En aquella època calia fer
un llarg viatge en tren des de Barcelona o des de Perpinyà fins a Puigcerdà,
allí agafar el cotxe de línia i llavors l’hotel tenia un servei de diligència
amb una jardinera tirada per una mula que anava a buscar els clients a la carretera. Arribar
a l’hotel era tota una epopeia.
L’hotel va tenir diferents fases de construcció cada vegada engrandint-lo més.
A principis dels
Poc després es tancà la residència Maria
Montserrat fins que el 1996 es reformà tot sorgint un nou
concepte d’allotjament, l’aparthotel Ca l'Aurèn.
Pels volts del 1969 l’Artur Isern
i Domingo encara era tractant i agricultor. Veïent que els fills s’anaven fent
grans i que no li acabava de veure massa futur a la professió va decidir
d’apostar pel món del turisme. Llavors va començar a fer permutes de
terres per tal que aquell prat prop de la N-260 fos suficientment gran com per
obrir-hi un càmping l’any 1967. Els inicis com sol passar no foren fàcils i
moltes vegades el màrketing corresponia en aturar les caravanes que passaven
per la carretera direcció Andorra i proposar-los d’aturar el seu viatge i
instal·lar-se en aquell càmping amb tant maques vistes sobre el Cadí.
Una anècdota que mostra la visió
de futur del padrí Arturo és quan es plantejà de comprar a la RENFE antics
vagons per posar-los al càmping. Finalment no ho va fer però sens dubte
al cap dels anys aquesta idea es va materialitzar amb els mobil-homes i els
bungalows que avui omplen tots els càmpings d’arreu.
El fet que sens dubte suposà una
revolució dins el món del càmping a casa nostra fou quan l’any 1975
es convertí en el primer càmping d’hivern d’Espanya. En adaptar totes les
instal.lacions al fred i en obrir tot l’any. Ja aquest any el compromís amb el
medi ambient porta a instal.lar les primeres plaques solars. Un any més tard es
construeixen els tres primers bungalows per tal de trobar un allotjament que
permeti un major confort durant tot l’any.
En aquests moments amb les 330
parcel.les i els 40 bungalows és el càmping més gran de la província.
Aquesta és la història d’uns
edificis però de manera paral·lela i inseparable flueix la història de la família Casanovas-Isern
i sobretot les històries dels clients. En l’actualitat i 65 anys després
segueixen venint la tercera i quarta generació d’aquells primers clients. La
història la seguim escrivint tots plegats i l'Hotel Muntanya segueix essent un
referent de qualitat per a les vacances als Pirineus .
Fa uns anys les nostres empreses
van decidir de fer un pas molt més enllà del tradicional “proporcionar
allotjament i restauració”, sumar sinèrgies, professionalitzar-ne la gestió i
esdevenir un veritable resort de serveis fent esment les atencions i les
sensacions. És a dir, encarar tota la nostra empresa a satisfer els nostres
clients.
Per aconseguir-ho, els meus pares
van buscar una persona externa a la família i vam crear un consell
d’administració en el qual a més dels meus pares hi participem el meu germà
Josep, el Ramon, el director financer com a extern a la família i jo mateix.
Vam començar a treballar aplicant polítiques de qualitat, treballem amb eines
professionals (pressupostos, objectius, pla d’empresa, pla de màrketing, procediments
i millora contínua) i vam establir un pla d’inversions molt ambiciós que es
basaria en el que ara és el nostre lema:
BENESTAR & FAMÍLIA &
NATURA
Aquestes passarien a ser les
columnes vertebrals sobre les quals s’erigiria la nostra oferta turística i
afegint-hi tres premisses importantíssimes:
- 1a) La vocació de servei – Tot està
encaminat a conèixer les necessitats dels nostres clients i fer tot allò
possible per a satisfer-les i d’aquesta manera fidelitzar-los
- 2a) La innovació – Tenim una clara voluntat
de ser innovadors, no només mirar allò que es fa en altres llocs, que
també ho hem fet tenint com a referent Àustria i el Sud Tirol, sinó
investigar noves fòrmules, adaptar-ne d’existents i invertir en nous
productes. Hem aplicat la innovació en molts aspectes:
-
A nivell tecnològic – Tenim una xarxa interna puntera
,wifi, tenim socis tecnològics, 60% de les nostres reserves ens entren on-line,
apliquem web 2.0, etc. Hem estat considerats empresa model per al programa de la Generalitat PYMESTIC
-
A nivell de recursos humans: Amb un sistema de
retribució amb una part variable lligada a objectius de qualitat,
disponibilitat, resultats. Amb un organigrama amb departaments-prova on
substituïm l’estructura jeràrquica per un treball en xarxa i implicació en la
millora contínua.
-
A nivell d’energies renovables i eficiència energètica
ja he comentat que des de l’any 1976 utilitzem plaques solars tèrmiques, tenim
una planta de plaques solars fotovoltaiques, utilitzem aigües pluvials, tenim
sistemes de gestió i control d’eficiència energètica, etc... En moltes ocasions
hem estat empresa de mostra per a l’ICAEN
-
Innovació en nous productes com per exemple el Miniclub
El Follet Cerdà, el Punt Actiu,
Wellness pirinenc, creació d’una granja zoològica, excursions amb interpretació,
excursions per a nens, excursions per a invidents, cuina per a celíacs, buffet
de muntanya, restaurant-barbacoa, o el nou producte totalment innovador que a
les 18h30 presentarem, FantasYstorY
-
Innovació en la comercialització-
Utilització de molts recursos web 2.0, participació activa en
les xarxes socials, tenim un club de clients a Facebook amb ofertes exclusives
per a ells, caps de setmana temàtics (germanor, càtars, espirituals, literatura
pirinenca, etc.)
-
Innovació en fidelització – Utilització de xarxes
socials, concursos de fotos, newsletter, xecs regal, carnet amb descomptes per
tota la comarca amb les empreses amb qui tenim partenariats, senderisme com a
fidelització, carnet d’aventatges per als nens...
- 3a) Tenir clara la responsabilitat social de la
nostra empresa en diferents aspectes:
-
Compromís amb els nostres proveïdors
-
Polítiques de fidelització dels nostre equip de
col·laboradors, conciliació, etc.
-
Respecte al medi ambient
-
Preservació de la cultura pirinenca- foment d’aquesta
cultura, esponsoritzacions...
-
Tenir una vocació de servei obrint les nostres
instal·lacions al poble i a la comarca i buscar fórmules de col·laboració
diverses. I dimensionar-les per a encabir-hi també tots aquests
clients-amics-veïns.
Sota aquest lema de Benestar,
Família i Natura i les premisses de vocació cap al client, innovació i
responsabilitat social, en aquests moments podem oferir els següents serveis:
ALLOTJAMENT:
-
Hotel Muntanya – Diferents tipus d’habitacions
-
Aparthotel Ca l’Aurèn
-
Càmping la Cerdanya
-
Bungalow Park la Cerdanya
RESTAURACIÓ
-
Restaurant de l’Hotel Muntanya – Amb el gran
buffet de muntanya que recull el llegat de la cuina cerdana de la fundadora, la
voluntat d’oferir productes de qualitat de la comarca i els tocs de cuina
internacional que li sap donar el nostre xef el Carlos Coma.
-
Cafeteria
-
I a l’estiu, el restaurant-Barbacoa a l’aire lliure “ La
Jardinera”, on els clients, a més d’un buffet reduït es poden coure ells
mateixos la carn en una barbacoa
BOTIGUES
-
Supermercat del Càmping
-
Botiga de records artesanals i llibres
-
Botiga del Wellness
SERVEIS INFANTILS
- MINICLUB
EL FOLLET CERDÀ –
La nova alternativa de lleure a
la Cerdanya obert els caps de setmana i vacances escolars. Un ampli horari en
què els nens i nenes de 2 a
12 anys poden gaudir de més de 500
m2 d’instal.lacions infantils i d’activitats creatives
de la mà dels nostres professionals. El complementen el BabyClub, un espai per
tal que els pares puguin jugar amb els seus nadons, el Juniorclub, un espai de
trobada i esbarjo per als joves
-
GRANJA DEL PARC D’ACTIVITATS – La vam crear
nosaltres però n’hem cedit l’explotació a una altra empresa, la hípica la
Cerdanya a 4 potes. La Granja amb ponis és una ocasió única per a entrar en
contacte amb els animals de granja: acaronar-los, observar-los o donar-los
menjar. El complementen un hort i un jardí amb herbes aromàtiques si bé la gran
atracció són les passejades en poni
-
MINICLUB I SALA SOCIAL DEL CÀMPING – En el
càmping també hi ha espais pensats per a les famílies i on es realitzen
activitats d’animació.
SERVEIS D’OCI I ACTIVITATS
-
Departament d’animació – En funcionament tant a
l’hotel com al càmping des del 1997 actualment s’ofereix durant tots els caps
de setmana i vacances escolars.
-
PARC D’ACTIVITATS –PUNT ACTIU- El principal
objectiu del Parc d’Activitats és que tothom gaudeixi amb les activitats al
medi natural. Trobaran un ampli ventall de propostes adaptades a tots els
nivells.
Senderisme, passejades, bicicleta
de muntanya, tir amb arc, espelelogia, nòrdic Walking i moltes coses més!
.
WELLNESS CERDANYA
El nou centre a la Cerdanya pensat per tal que tothom es
pugui mimar. I que avui inaugurem.
Destaquem el gran Circuit SPA amb sauna, biosauna, camí de
sensacions, caldàrium panoràmic, bany de vapor, passadís d’aigua nebulitzada,
font de gel, dutxa escocesa, dutxa de cubell, piscina interior, teppidàrium i
SPA exterior.
De la mà dels nostres professionals podran experimentar les
propietats dels elements mitjançant els tractaments de bellesa o els diferents
massatges. Els proposem un ampli ventall de paquets per tal de gaudir al màxim
de la conjunció del saber fer dels nostres professionals amb cosmètica natural
i olis essencials del Cadí amb la pau que evoca el paisatge cerdà doncs totes
les instal.lacions gaudeixen d’imponents vistes panoràmiques de la Serra del
Cadí.
El Wellness Cerdanya té vocació de ser un nou centre de
benestar i esportiu a la família i els oferim diferents possibilitats d’abonaments
i quotes per tal d’assaborir les instal·lacions (zona d’aigües, zona SPA, pista
de pàdel, gimnàs-fitness, o les diferents activitats esportives i tallers que
s’hi organitzen.
FANTASYSTORY
Serà un nou producte estrella. Una nova manera innovadora i
divertida de descobrir el nostre país, les seves llegendes, històries i
personatges històrics. A les 18h30 en farem la presentació a baix a la nova
sala Flors del Cadí.
Per a recollir tota aquesta diversitat d’oferta i de
possibilitats de lleure, vam decidir crear la marca paraigües:
CERDANYA RESORT
En un moment
de crisi en què les empreses es veuen obligades a reduir costos, nosaltres hem
optat per fer grans inversions. Per una empresa familiar com la nostra,
l’esforç ha estat enorme i la inversió serà vista per uns com a agosarada i per
altres, una imprudència. Per a nosaltres, estem segurs que tenim les bases ben
establertes per a seguir gaudint de la nostra feina de l’hospitalitat i no
tenim por perquè hem estat capaços de reunir un excel·lent equip de personal i
comptem amb uns fons de clients que saben valorar tot aquest esforç. El nostre
nou repte serà la internacionalització dels nostres clients, però ja estem
preparats per al futur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada