dissabte, 18 d’agost del 2012

INAUGURACIÓ DEL WELLNESS CERDANYA

Ja fa algun dia d'aquest discurs però no podia faltar en aquest blog doncs és clau per a entendre la nostra filosofia empresarial:


És un honor per mi poder parlar en nom de la família Isern-Casanovas amb les quatre generacions aquí presents i vull destacar la presència de la meva padrina, la Maria Teresa Isern Planas, fundadora de l’hotel i a qui m’agradaria que li dediquéssim un fort aplaudiment.

Per tal de poder-los explicar què és el Cerdanya Resort i totes les seves instal·lacions i vocació de servei, és inevitable mirar enrere i veure quins són els nostres orígens.

Ens trobem en la postguerra quan el Josep Casanovas i Marginet, cabaler de la Torre ha de marxar de Prullans per a guanyar-se la vida. Va a treballar als magatzems Jorba de Manresa però no pot deixar de pensar en Prullans i en la serralada del Cadí ni un sol dia. Ell explica amb tot detalls el paisatge del seu poble als seus companys, finalment torna a Prullans d’enyorança. Allí coneix a una jove de Martinet filla de la Fonda Pirineus, la Maria Teresa Isern i Planas amb qui es casarà. I entre els dos sorgeix el projecte de realitzar un hotel per tal d’oferir a la gent la possibilitat de gaudir del paisatge de Prullans.

Amb la misèria de la postguerra van recollir les pedres d’una antiga fàbrica de llana i anant al bosc a buscar la fusta van construir el primer edifici de l'Hotel Muntanya, era el 1944 però no serà fins al 1947 després de néixer la seva primera filla, la Montserrat que  inauguraran l’hotel.
 En aquella època calia fer un llarg viatge en tren des de Barcelona o des de Perpinyà fins a Puigcerdà, allí agafar el cotxe de línia i llavors l’hotel tenia un servei de diligència amb una jardinera tirada per una mula que anava a buscar els clients a la carretera. Arribar a l’hotel era tota una epopeia.

L’hotel va tenir diferents fases de construcció cada vegada engrandint-lo més.

A principis dels 70 a la casa del davant s’hi va construir la residència Maria Montserrat amb habitacions més àmplies i majoritàriament amb bany. El 1987 es morí el fundador el Josep Casanovas i llavors la seva filla Montserrat agafà la direcció de l’hotel recolzada pel seu marit i fills.
Poc després es tancà la residència Maria Montserrat fins que el 1996 es reformà tot sorgint un nou concepte d’allotjament, l’aparthotel Ca l'Aurèn.

Pels volts del 1969 l’Artur Isern i Domingo encara era tractant i agricultor. Veïent que els fills s’anaven fent grans i que no li acabava de veure massa futur a la professió va decidir d’apostar  pel món del turisme. Llavors va començar a fer permutes de terres per tal que aquell prat prop de la N-260 fos suficientment gran com per obrir-hi un càmping l’any 1967. Els inicis com sol passar no foren fàcils i moltes vegades el màrketing corresponia en aturar les caravanes que passaven per la carretera direcció Andorra i proposar-los d’aturar el seu viatge i instal·lar-se en aquell càmping amb tant maques vistes sobre el Cadí.

Una anècdota que mostra la visió de futur del padrí Arturo és quan es plantejà de comprar a la RENFE antics vagons per posar-los al càmping.  Finalment no ho va fer però sens dubte al cap dels anys aquesta idea es va materialitzar amb els mobil-homes i els bungalows que avui omplen tots els càmpings d’arreu.


El fet que sens dubte suposà una revolució dins el món del càmping a casa nostra fou quan l’any  1975  es convertí en el primer càmping d’hivern d’Espanya. En adaptar totes les instal.lacions al fred i en obrir tot l’any. Ja aquest any el compromís amb el medi ambient porta a instal.lar les primeres plaques solars. Un any més tard es construeixen els tres primers bungalows per tal de trobar un allotjament que permeti un major confort durant tot l’any.

En aquests moments amb les 330 parcel.les i els 40 bungalows és el càmping més gran de la província.


Aquesta és la història d’uns edificis però de manera paral·lela i inseparable flueix la història de la família Casanovas-Isern i sobretot les històries dels clients. En l’actualitat i 65 anys després segueixen venint la tercera i quarta generació d’aquells primers clients. La història la seguim escrivint tots plegats i l'Hotel Muntanya segueix essent un referent de qualitat per a les vacances als Pirineus.

Fa uns anys les nostres empreses van decidir de fer un pas molt més enllà del tradicional “proporcionar allotjament i restauració”, sumar sinèrgies, professionalitzar-ne la gestió i esdevenir un veritable resort de serveis fent esment les atencions i les sensacions. És a dir, encarar tota la nostra empresa a satisfer els nostres clients.

Per aconseguir-ho, els meus pares van buscar una persona externa a la família i vam crear un consell d’administració en el qual a més dels meus pares hi participem el meu germà Josep, el Ramon, el director financer com a extern a la família i jo mateix. Vam començar a treballar aplicant polítiques de qualitat, treballem amb eines professionals (pressupostos, objectius, pla d’empresa, pla de màrketing, procediments i millora contínua) i vam establir un pla d’inversions molt ambiciós que es basaria en el que ara és el nostre lema:

BENESTAR & FAMÍLIA & NATURA

Aquestes passarien a ser les columnes vertebrals sobre les quals s’erigiria la nostra oferta turística i afegint-hi tres premisses importantíssimes:

  • 1a) La vocació de servei – Tot està encaminat a conèixer les necessitats dels nostres clients i fer tot allò possible per a satisfer-les i d’aquesta manera fidelitzar-los
  • 2a) La innovació – Tenim una clara voluntat de ser innovadors, no només mirar allò que es fa en altres llocs, que també ho hem fet tenint com a referent Àustria i el Sud Tirol, sinó investigar noves fòrmules, adaptar-ne d’existents i invertir en nous productes. Hem aplicat la innovació en molts aspectes:
-          A nivell tecnològic – Tenim una xarxa interna puntera ,wifi, tenim socis tecnològics, 60% de les nostres reserves ens entren on-line, apliquem web 2.0, etc. Hem estat considerats empresa model per al programa de la Generalitat PYMESTIC
-          A nivell de recursos humans: Amb un sistema de retribució amb una part variable lligada a objectius de qualitat, disponibilitat, resultats. Amb un organigrama amb departaments-prova on substituïm l’estructura jeràrquica per un treball en xarxa i implicació en la millora contínua.
-          A nivell d’energies renovables i eficiència energètica ja he comentat que des de l’any 1976 utilitzem plaques solars tèrmiques, tenim una planta de plaques solars fotovoltaiques, utilitzem aigües pluvials, tenim sistemes de gestió i control d’eficiència energètica, etc... En moltes ocasions hem estat empresa de mostra per a l’ICAEN
-          Innovació en nous productes com per exemple el Miniclub El Follet Cerdà, el Punt Actiu, Wellness pirinenc, creació d’una granja zoològica, excursions amb interpretació, excursions per a nens, excursions per a invidents, cuina per a celíacs, buffet de muntanya, restaurant-barbacoa, o el nou producte totalment innovador que a les 18h30 presentarem, FantasYstorY
-          Innovació en la comercialització- Utilització de molts recursos web 2.0, participació activa en les xarxes socials, tenim un club de clients a Facebook amb ofertes exclusives per a ells, caps de setmana temàtics (germanor, càtars, espirituals, literatura pirinenca, etc.)
-          Innovació en fidelització – Utilització de xarxes socials, concursos de fotos, newsletter, xecs regal, carnet amb descomptes per tota la comarca amb les empreses amb qui tenim partenariats, senderisme com a fidelització, carnet d’aventatges per als nens...
  • 3a) Tenir clara la responsabilitat social de la nostra empresa en diferents aspectes:
-          Compromís amb els nostres proveïdors
-          Polítiques de fidelització dels nostre equip de col·laboradors, conciliació, etc.
-          Respecte al medi ambient
-          Preservació de la cultura pirinenca- foment d’aquesta cultura, esponsoritzacions...
-          Tenir una vocació de servei obrint les nostres instal·lacions al poble i a la comarca i buscar fórmules de col·laboració diverses. I dimensionar-les per a encabir-hi també tots aquests clients-amics-veïns.

Sota aquest lema de Benestar, Família i Natura i les premisses de vocació cap al client, innovació i responsabilitat social, en aquests moments podem oferir els següents serveis:

ALLOTJAMENT:

-          Hotel Muntanya – Diferents tipus d’habitacions
-          Aparthotel Ca l’Aurèn
-          Càmping la Cerdanya
-          Bungalow Park la Cerdanya

RESTAURACIÓ

-          Restaurant de l’Hotel Muntanya – Amb el gran buffet de muntanya que recull el llegat de la cuina cerdana de la fundadora, la voluntat d’oferir productes de qualitat de la comarca i els tocs de cuina internacional que li sap donar el nostre xef el Carlos Coma.
-          Cafeteria
-          I a l’estiu, el restaurant-Barbacoa a l’aire lliure “ La Jardinera”, on els clients, a més d’un buffet reduït es poden coure ells mateixos la carn en una barbacoa

BOTIGUES

-          Supermercat del Càmping
-          Botiga de records artesanals i llibres
-          Botiga del Wellness

SERVEIS INFANTILS

- MINICLUB EL FOLLET CERDÀ
La nova alternativa de lleure a la Cerdanya obert els caps de setmana i vacances escolars. Un ampli horari en què els nens i nenes de 2 a 12 anys poden gaudir de més de 500 m2 d’instal.lacions infantils i d’activitats creatives de la mà dels nostres professionals. El complementen el BabyClub, un espai per tal que els pares puguin jugar amb els seus nadons, el Juniorclub, un espai de trobada i esbarjo per als joves

-          GRANJA DEL PARC D’ACTIVITATS – La vam crear nosaltres però n’hem cedit l’explotació a una altra empresa, la hípica la Cerdanya a 4 potes. La Granja amb ponis és una ocasió única per a entrar en contacte amb els animals de granja: acaronar-los, observar-los o donar-los menjar. El complementen un hort i un jardí amb herbes aromàtiques si bé la gran atracció són les passejades en poni
-          MINICLUB I SALA SOCIAL DEL CÀMPING – En el càmping també hi ha espais pensats per a les famílies i on es realitzen activitats d’animació.

SERVEIS D’OCI I ACTIVITATS

-          Departament d’animació – En funcionament tant a l’hotel com al càmping des del 1997 actualment s’ofereix durant tots els caps de setmana i vacances escolars.

-          PARC D’ACTIVITATS –PUNT ACTIU- El principal objectiu del Parc d’Activitats és que tothom gaudeixi amb les activitats al medi natural. Trobaran un ampli ventall de propostes adaptades a tots els nivells.
Senderisme, passejades, bicicleta de muntanya, tir amb arc, espelelogia, nòrdic Walking i moltes coses més!


.

WELLNESS CERDANYA

El nou centre a la Cerdanya pensat per tal que tothom es pugui mimar. I que avui inaugurem.

2000 m2 d’instal.lacions esportives i de benestar a la seva disposició.

Destaquem el gran Circuit SPA amb sauna, biosauna, camí de sensacions, caldàrium panoràmic, bany de vapor, passadís d’aigua nebulitzada, font de gel, dutxa escocesa, dutxa de cubell, piscina interior, teppidàrium i SPA exterior.

De la mà dels nostres professionals podran experimentar les propietats dels elements mitjançant els tractaments de bellesa o els diferents massatges. Els proposem un ampli ventall de paquets per tal de gaudir al màxim de la conjunció del saber fer dels nostres professionals amb cosmètica natural i olis essencials del Cadí amb la pau que evoca el paisatge cerdà doncs totes les instal.lacions gaudeixen d’imponents vistes panoràmiques de la Serra del Cadí.

El Wellness Cerdanya té vocació de ser un nou centre de benestar i esportiu a la família i els oferim diferents possibilitats d’abonaments i quotes per tal d’assaborir les instal·lacions (zona d’aigües, zona SPA, pista de pàdel, gimnàs-fitness, o les diferents activitats esportives i tallers que s’hi organitzen.


FANTASYSTORY

Serà un nou producte estrella. Una nova manera innovadora i divertida de descobrir el nostre país, les seves llegendes, històries i personatges històrics. A les 18h30 en farem la presentació a baix a la nova sala Flors del Cadí.


Per a recollir tota aquesta diversitat d’oferta i de possibilitats de lleure, vam decidir crear la marca paraigües:

CERDANYA RESORT

En un moment de crisi en què les empreses es veuen obligades a reduir costos, nosaltres hem optat per fer grans inversions. Per una empresa familiar com la nostra, l’esforç ha estat enorme i la inversió serà vista per uns com a agosarada i per altres, una imprudència. Per a nosaltres, estem segurs que tenim les bases ben establertes per a seguir gaudint de la nostra feina de l’hospitalitat i no tenim por perquè hem estat capaços de reunir un excel·lent equip de personal i comptem amb uns fons de clients que saben valorar tot aquest esforç. El nostre nou repte serà la internacionalització dels nostres clients, però ja estem preparats per al futur.